Aftagerpaneler
Instituttet har 8 aftagerpaneler, nemlig ét for hver uddannelse/fag. De enkelte paneler er sammensat af 8-10 eksterne repræsentanter for instituttets aftagerområder. Ved møder i aftagerpanelerne deltager viceinstitutleder for uddannelse, studieleder, uddannelseskoordinatorer samt repræsentanter for studienævnet. Der afholdes mindst ét årligt møde i panelerne. Derudover findes et Dimittendpanel for Kommunikation og It.
Aftagerpanelerne indgår i dialog med instituttet om uddannelsernes kvalitet og relevans og har følgende opgaver:
- Rådgive og vejlede instituttet vedr. arbejdsmarkedets behov
- Understøtte de studerendes karrieremuligheder
- Understøtte instituttets netværk med erhvervslivet
- Bidrage til markedsføring af instituttets uddannelser
- Bidrage til evaluering af instituttets uddannelser
- Afgive udtalelse om spørgsmål, der vedrører uddannelsesområdet
- Understøtte instituttets uddannelsesstrategiske arbejde
Aftagerpanelerne bidrager desuden til udvikling af eksisterende og nye uddannelser og undervisnings- og prøveformer samt til uddannelsernes internationalisering. Aftagerpanelernes virke er også kort beskrevet i Kapitel 5 i KUs vedtægt.
Cognition & Communication
- Jannik Landt Fogt, Netcompany A/S
- Mikkel Sørensen, Ejer og CEO i /KL.7
- Keld Stehr Nielsen, Danske Bank
- Mie Bjerre, Specialkonsulent i KL
- Peder Esben Bilde, direktør i Helene Elsass Centret
- Josephine Michau, direktør i Michau+
- David Rasmussen, Nordea
- Alex Bager
Cross-Media Communication
- Marta Karolina Olsen, Senior digital strategist, Kontrapunkt a/s
- Thomas Elkjer Nissen, specialkonsulent, Forsvarsakademiet
- Henriette Moos, selvstændig, Moos Innovation
- Ask Agger, CEO, Workz as
- Gitte Grønfelt Wille, Forvaltningschef, Kultur Skåne/Region Skåne
- Søren Nøhr, kreativ direktør, Nohr Ink
- Tania de Sanctis, Digital manager, Flügger
- Ene Katrine Rasmussen, Head of office, Creative Europe/MEDIA
- Rasmus G. Kristensen, rådgiver/direktør, Sensum – Image Matters
- Thomas Howalt, Game consultant, DADIU
- Jacob Lyng Wieland, medieforsker, DR Byen
- Anja Bechmann, professor, Institut for Æstetik og Kommunikation, Aarhus Universitet
- Jakob Lyng Wieland, Research Manager, BBC
Film- og Medievidenskab
- Bent Steeg Larsen, analysechef, Politiken
- Christina Sulebakk, Executive Vice President i marketing, HBO Europe
- Grith Okholm Skaarup, kommunikationschef, Kammeradvokaten
- Jakob Høgel, udviklingskonsulent Nationalmuseet
- Lars Rønnow Torp, redaktionschef, DR
- Niels Viby Mogensen, direktør i mediebureauet Off-Road
- Nina Henriksen, Kommunikationskonsulent, Henriksen CPR
- Peter Skovfoged Laursen, gymnasielærer, Ørestad Gymnasium/Metropolitanskolen
- Rasmus Krogh, Acquisition manager, Nordisk Film
- Sofie Gry Laursen, kommunikationsmedarbejder, Danmarks Akkrediteringsinstitution
- Thomas Madsen-Mygdal, internetentreprenør
- Trine Nielsen, rektor, Danmarks Medie- og Journalisthøjskole
Filosofi
- Sigurd Lauridsen, projektleder i DEA
- Ditte Mesick, fuldmægtig i Forsknings- og Innovationsstyrelsen
- Stine Djørup, fuldmægtig i sekretariatet for Forskningsrådet for Sundhed og Sygdom, Forskningsstyrelse
- Frederik Delholm, CSC, Dansk Magisterforening
- Carsten Topholt, McKinsey
- Peter Madsen, Pema Konsulentfirma
- Jørgen Herman Monrad, gymnasielærer, Sankt Annæ Gymnasium
- Esben Wendt Lorenzen, gymnasielærer, Sankt Annæ Gymnasium
- Joakim Kroman Rasmussen, projektassistent, CBS
- Kirsten From, DTU
- Emil Lundbjerg Møller, strategikonsulent, DR
- Jeppe Kerckhoff, Dansk Handicapforbund
- Mia Holstein, pressechef, DA
- Kristoffer Weiss, Arkitektfirma
Informationsstudier
- Christian Lauersen, chef for Det Samfundsfaglige Fakultetsbibliotek
- Ejvind Jørgensen, Strategidirektør, cBrain
- Rikke Andreasen, Director, Novo Nordisk, Global Information & Analysis
- Tine Segel, formand, Bibliotekarforbundet (næstformand for Aftagerpanelet)
- Hanne Marie Knudsen, Direktør for Knudsen Syd
- Marie Østergaard, bibliotekschef, Aarhus Bibliotekerne
- Bo Weymann, chefstrateg, Strategisk Udvikling, DBC
Kommunikation og IT
- Per-Johan Ørmen, Problem Manager, NNIT
- Annette Klynge, HR partner, VP Securities
- Lise Sohn Kammersgaard, produktshef, Aller
- Dixi Louise Strand, Special Advisor, Region Sjælland
- Marie Fenger, Digital Innovation Specialist, Alexandrainstituttet
- Lasse Vogelsang, Project Manager, Edlund
- Mia Jung-Elmertoft, Head of Business Development, Bonnier
- Tobias Uldall-Espersen, partner, Media-Now.dk
- Kristian Billeskov Bøving, Gartner
- Stina Broberg Hansen, Københavns Kommune
Kommunikation og IT (dimittendpanel)
- Mathias Nick Andersen, Head of Digital Excellence, Falck Group
- Kenny Luttinen Andreassen, CTO & CIO,com og IvoCall Aps
- Sara Victor-Hansen, Business IT Graduate, Novo Nordisk
- Johan Lynnerup, UX konsulent, NNIT
- Nicoline Davidsen, UX konsulent, Nordisk Film
- Jacob Funch, Product Manager, Swipp
- Frejdie Søndergård-Gundmandsen, IT konsulent, cBrain
- Nikoline Heideman Gregersen, Kommunikation og IT-konsulent, Biogen
- Sofie Frølund, Projektkoordinator, Adapt Mobile
- Anne Kyster Hvelplund, Project Manager, Moiami
Pædagogik
- Annemarie Dencker, projektleder, Kræftens Bekæmpelse
- Marlene Vorborg Jensen, Roskilde Kommune
- Marie Ringmose, Slagelse Kommune
- Lise Tingleff Nielsen, Danmarks Evalueringsinstitut
- Trine Marie Melchior Madsen, Uddannelses- og forskningsministeriet
- Thorkild Thejsen
- Mette Burchardt, lektor, Aalborg Universitet
- Christian Aabro, UCC København
- Esben Guld Fuglsang, seniorproceskonsulent, KMD
Retorik
- Anne Katrine Lund, kommunikationsrådgiver, AKL Kommunikation
- Anders Due, kommunikationskonsulent, Statens It
- Anissi Thorndal Ghazaleh, selvstændig kommunikationsrådgiver, Ghazaleh Communication
- Kell Jarner Rasmussen, adm. direktør, Rhetor
- Mark Thomsen, selvstændig konsulent, BLUX
- Michelle Laviolette, senior kampagne projektleder, Rådet for Sikker Trafik
- Casper Fruergaard Schrøder, økonomikorrespondent, DR
- Nanna Flindt Kreiner, lektor, Rysensteen Gymnasium
- Marie Kruse, sekretariatschef, Københavns Kommunes Socialforvaltning